Jag mår bättre!

Under cirka en och en halv månad har jag varje morgon druckit en av mina smoothis. Det är en och en halv månad av ett kostant extra intag av protein. Jag har enligt mina beräkningar fått i mig cirka 2-2.2g protein per kilo kroppsvikt. Vilket motsvarar dubbla det rekommendera dagliga intaget av just protein. Jag kan ärligt säga att jag redan mår bättre. Kroppen har ställt in sig på att det varje morgon kommer en rejält mål mat, vilket har minskat suget efter sötsaker. Jag är inte längre lika trött under dagarna då energin håller i sig längre samt att jag inte blir hungrig lika snabbt som innan. Utöver det kan jag redan börja se resultat in min rehabilitering. Muskeln på utsida lår har redan börjat bli synlig och "hårdnat" vilket tog mycket längre tid förra gången jag gick igenom en korsbandoperation. Samt att mina magrutor blir mer och mer tydlig då både träningsintesiteten och proteinintaget har ökat. Jag är i allmänhet en gladare tjej! :D
 
 
// Hanna
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Genom mina ögon

Den här bloggen handlar om mitt liv som skidåkare, samt träningen kombinerat med den utbildning som krävs för att nå den nivå jag vill komma till.

RSS 2.0